lördag 26 februari 2011

Bortbjuden?

Visst är det kul att ge bort ett fint paket med det där lilla extra, speciellt om det är ett bröllop, student eller en jämn födelsedag. Ett ganska enkelt och kul sätt att piffa till paketet är att göra eget presentpapper. Här har jag faktiskt stämplat på vanligt, lite tjockare skrivpapper i A4.

Jag började med att clearembossa stämplarna Krithjärta, Hjärta på vift och Kram på dig lite huller om buller innan jag med min blending tool jobbade över hela arket med Distress ink Tumbled glass. Sedan stämplade jag samma stämplar fast med den blåa färgen lite där det passade in. Är man lite mer strukturerad är vad jag är så kan man göra det efter ett mönster ;-)


Ett fint prickigt band, några blommor och lite bling/knappar som fullbordar det hela.

Jag gjorde även en tag efter samma princip. Eftersom tagen var lite gul/cremefärgad valde jag att embossa i vitt. Förutom Kram på dig, Hjärtan på vift har jag även stämplat med Kärleksrecept i ytterkanten. Den snirkliga ramen är perfekt som "kant-stämpel". Stämplarna hittar du här.


Ha en trevlig helg!
Kramelikram Veronica

3 kommentarer:

Marie sa...

Vad fint paketet blev, roligt med egengjort papper.....hoppas det är bra med dig och önskar dig även en fortsatt trevlig helg, kram Marie

onkis sa...

Va glad den som får det fina paketet ska bli.
Ha en trevlig kväll.

Annacarin sa...

Hejsan, det var ju väldigt fyndigt och så snyggt!!
Vilka fina kort med bröllopstema du har här nedan.
Ha det gott, Annacarin