fredag 21 maj 2010

Frossar i Inkido...

När Scrapy Land började ta in lite olika stämpelmärken föreslog jag för Dani att han kunde ta in Inkidos härliga stämplar och till min stora lycka valde han att prova dem!! I förrgår damp ett efterlängtat paket med härliga stämplar ned i brevlådan. Tyvärr har jag inte haft tid förrän i kväll och leka med dem. Eller ja, egentligen hade jag inte tid i kväll heller för jag skulle egentligen städat inför morgondagens kalas men kvällen är ju ung ;-)

When Scrapy Land started to carry different stamps I asked Dani to try Inkdio's lovely stamps too and I was so glad we he dicided to give them a try!! This wednesday I got an envelope with some gourgeus stamps but I had no time to play with them. Until tonight, or well... I actually have no time tonight either, I have to clean the house for tomorrows b-day party but hey - the night is young ;-)



Här har jag lekt loss med stämplar och distresser och försökt mig på ett collage. Ett bra-att-ha-kort och vill jag kan jag ju alltid stans ut Grattis eller Tack eller nå't =)

I just made collage with some stamps and distress inks. A just-becouse-card and if I want I can add some die cut letters saying Happy B-day or Thanks or something =)



Lite svårt att se men jag har först stämplat vingarna med distress ink och sedan stämplat igen, över och lite förskjutet, och glitterembossat. Det glittrar så fint men det syns tyvärr inte på kortet.

It's hard to see but I stamped the angel wings first with the distress ink pad and then I stamped it again, just a little bit aside, and glitter embossed it. So beautiful with the glitter eventhough you can't see it ;-)




För en gång skull ligger jag lite före i planeringen för detta kort tänkte jag till killarnas underbara dagmamma (eller dagbarnvårdare som det så fint heter.. ;-) i sommar.
Textstämpeln är "i denna ljuva sommartid" och jag tyckte den passade så bra ihop med fjärilarna. Även här har jag lekt med embossingdynorna (love them!!) både på bakgrunden och på fjärilarna som även fick lite glitter på sig. Jag har stämplat med den fina not-raden på bomullsbandet för att förstärka sommarpsalm-känslan. Färgerna blev lite grå - de är lite mer åt det blåturkosa hållet =)

I made this card for my boys daycare teacher, to give to her together with at "summer gift" before our summer vacation. The text stamp is a traditional swedish summer song and I thought it was perfect along with some butterflies for a summer card. I distressed the background and the butterflies and added a little glitter on their wings. I stamped the notes stamp on the ribbon. The photo is quite grey, the colors are more blue-turqouise =)

Nu väntar dammsugaren ;-) Time to vacuum ;-)

Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

Marie sa...

Jättefina kort, gött att vara lite före i planeringen. Själv ligger jag efter, kort ska göras till 2 st fröknar. Prästvigningskort och ett bröllopskort + ett 40ärskort, så jag får ligga i. Ha en fortsatt tevlig helg, kram

Pauline sa...

Du är så duktig! Så himla fina kort!