fredag 26 mars 2010

ÄNTLIGEN!!!!!!

I måndags var jag hos kirurgen för bedömning av min hand. Vi kom överens om operation och jag såg framför mig en väntetid på 2-3 månader men döm om min förvåning när jag erbjöds en återbudstid!!!
Så i morse strax innan sju var jag på sjukhuset. Vid lunch var jag opererad och klar!!!! Så himla skönt att det är gjort men det var ju inte direkt det mysigaste jag varit med om. Fast jag var lokalbedövad kände jag hur de ryckte å slet i handen bakom det gröna skynket. Men nu är det gjort!!!!

Jag har fått med mig lite knark hem och det behövdes verkligen för satans vad det gör ont. Jag har tom varit nära å svimmat några gånger. Fingrarna är svullna och jag kan bara röra tummen litegrann. Att bara äta med vänster hand är riktigt svårt kan jag lova ;-) I morgon ska jag försöka räta ut och röra på alla fingrarna vilket känns som en omöjlighet just nu.

Nä nu måste jag hoppa i säng, det har varit en lång dag.

This monday I had a doctor appointment to check out my hand and I was so lucky to get a cancellation time for surgery. So early this morning I went to the hospital for my surgery!!!!
It hurts like h*ll right now and I can only move my thumb but now it's done!!!!

Have a fabulous weekend!!!

4 kommentarer:

Therese sa...

Hoppas att handen känns bättre nu efter helgen!
Kramar

Ninas hobbyblogg sa...

Härligt att du fick operationen så snabbt! Hoppas handen blir bra nu, så att du kan pyssla på :D Kram Nina

maybe*mej sa...

ooooo men så underbart. Då slapp du vänta. Så skönt för dig. Hoppas nu att din värk går över fort så att du kan komma igång med handen igen. Lycka till. kram

Anonym sa...

Va skönt att du fick operation överstökad så pass snabbt! Hoppas att handen är på tillfrisknande, för det är nog många med mig som saknar dina grymma alster:)
Men stressa inte igång för snabbt nu bara, utan se till att den får läka i lugn o ro.
Vill altså inte stressa dig, utan snarare försöka peppa. Att känna att man är saknad är ju aldrig fel, tänkte jag :)
Kram, Mli