torsdag 17 december 2009

Några julkort

Jag brukar vara igång med julkortsverkstan i oktober men iår har det inte blivit av. Jag har haft fullt upp med annat så först den här veckan kom jag i gång. Och eftersom jag är ute i sista minuten och har ett 40-tal kort att göra har jag försökt hålla dem så enkla som möjligt.

Igår hade jag en riktigt produktiv dag, jag gjorde 15 kort!!! För mig är det nog rekord x 5 eller något (och inget var likadant).

Här kommer några av dem:



Eftersom jag passade på att fota mitt i knäckkokandet la jag inte ner så mycket energi på att arrangera dem så där mysigt. Slängde bara upp dem i min fina amaryllis. (Och titta ut - det är VITT!!! Bara ett litet lager snö men ändock vitt)



Det första kortet jag gjorde, och det enda med utstansade bokstäver. Det skulle ju gå så snabbt som möjligt så det fick bli stämplar på resten ;-)



Färdig die cut-flinga och bara halvpärlor som deko - kan det gå snabbare?









Jag är så förtjust i QKs nya snögubbe =) och så bosskuts snöflingor. Jag har glittermist på alla snöflingorna.



Inkidos underbara Betlehems stämpel som jag lånade av Anna Maria/Rimna när vi pysslade tidigare i höstas fick lite extra färg av distresser och glittermist.



Färdig tag som matchar pappret.


Samma sak med paketen, färdigt kit med papper och die cuts. God jul-stämpeln från Tingtura.

Ännu en inkidostämpel jag fått låna av Anna Maria. Kortet är gjort efter en skiss i utmaningsboken jag fick av Anna Maria i födelsedagspresent i somras =)

Nä nu har jag lovat barnen att pyssla lite, ska skriva ut julteckningar från nätet så de kan färglägga, jag ska göra 3 födelsedagskort.

Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Vilka underbara julkort!

Hoppas allt är bra med er, själv är jag förkyld igen...

Kram

Kerstin H sa...

Jätte fina julkort. Och tack för det fina kortet vi fick.
Kram Kerstin