söndag 22 november 2009

Silversmide

Att ta bra kort på det jag gjorde på silversmideskursen var visst lättare sagt än gjort. Det har ju varit helgrått varenda stund jag varit hemma men håll till godo =)



Jag började med armbandet, sedan blev det matchande örhängen och det sista på söndagen blev det även ett halsband. Jag är inte riktigt nöjd med halsbandet, det blev lite för "mycket" men fördelen är ju att jag kan göra om det vid nästa kurs. Det är ju så himla svårt att veta hur slutresultatet ska bli när man aldrig gjort det innan. Det syns väldigt dåligt men alla "stora" ringar är hamrade så de har lite mer "liv".



De mindre mellanringarna är dubbla och korsade, syns lite dåligt på bilderna men det blev faktiskt fint.



Här är örhängena, det hamrade syns lite bättre.



Sedan gjorde jag två dogtags med barnens namn på. Jag vet att Melkers M blev lite dåligt men det var det första jag gjorde och jag orkade inte göra någon ny. Det är väldigt mycket mer jobb med en sådan här "enkel" sak än jag trodde. Det var många steg innan den blev "godkänd" av fröken Jenny =) Jag har köpt läderremmar som jag ska montera tagsen på.
Jag gjorde lite mer grejer som jag ska ge bort så de får ni inte se ;-)

Kan verkligen rekommendera den här kursen - det var jättekul. Hoppas jag kan gå igen nästa år. Det var ju först på söndagen som jag fick en massa inspiration vad jag ville (och kunde) göra.

Kramelikram Veronica

Inga kommentarer: