söndag 2 augusti 2009

En underbar dag på sjön

Idag visade sig vädret från sin bästa sida och vi passade på att utnyttja dagen till en tur på sjön. Vi fick sällskap av Jocke & Sussi med barn och Sussis syster Kattis. Vilken härlig dag!

Leia har varit lite rädd, eller snarare stressad av att åka båt men hon vill verkligen följa med och det går bättre och bättre för varje gång vi åker ut. Hon har aldrig varit nån badtokig hund så vi behöver inte vara rädda att hon hoppar i vattnet hela tiden vilket underlättar när man har två tvåbenta hulliganer att hålla koll på.
Det ser ut som hon dricker men hon försöker faktiskt få tag i den lilla pinnen - det gick sådär bra med tanke på att hon inte ville gå i vattnet. Som tur var kom Melker och hjälpte henne till slut.



Solen tittade fram allt som oftast och Viggo passar på att bättra på brännan. Han låg still ungefär en minut så jag hann precis få tag i kameran och knäppa några bilder innan han hade "solat" klart och sprang iväg.



Eftersom det är jag som tar kort i vår familj och Martin är nästintill ointresserad av att fota har vi få kort på mig och barnen. Men idag fick Kattis tag i kameran och tog några kort. Kul!



Jag och Melker. Lördagar och söndagar betyder lapp för ögat. Han är jätteduktig med sin lapp och nu i höst ska vi tillbaka till ortoptisten för att se om lappträningen har bättrat på hans sämre öga. Har vi tur slipper han lappen då.



Jag och Viggo bus. Synd att man inte är lika brun som grabbarna, men så jobbade jag som bäst (inomhus) när det var fint väder i juni medans de badade med dagmamman hela dagarna ;-)



Å så en bild på min väldigt photogenica man. Han verkligen älskar att vara med på kort... eller inte ;-) Notera den gigantiska högen med flytvästar i bakgrunden!



Viggo, Melker och Grim - undrar vad de pratar om? Kul hade de i alla fall.
Vi är så lyckligt lottade att vi har kompisar med barn i samma ålder, vilken upplevelse det är att se dem leka och växa upp tillsammans.
Kramelikram Veronica

1 kommentar:

mary sa...

vicket fint kort på grabbsen! =)