fredag 24 juli 2009

Dags för uppdatering????

Efter en hel del kommentarer och pikar om att jag uppdaterar lite för sällan det sista får jag väl ta tag i min blogg och skriva lite spirituella saker - fast jag har semester =)
Min tanke med bloggen har ju i första hand varit att visa upp de alster jag skapar men så har familjen smygit in lite här och var i bloggen. Och eftersom jag får en del besök från släkt och vänner får jag försöka förse er med nyheter också...

Vi är inne på andra veckan på semestern och jag ska jobba nästa vecka för att sedan ha en sista semestervecka vecka 32. Martin har semester alla fyra veckorna så han och grabbarna åker till kompisen J's sommarstuga för att hjälpa till och byta taket nästa vecka. Blir lite ensamt men jag ska nog kunna roa mig på kvällarna - fick ett stort paket med nya dies igår ;-)

Idag lekte Melker lite med Leia. Hon älskar att jaga såpbubblor och Melker gillar att blåsa dem så de roade varandra en bra stund. Det var svårt att få en bra bild på Leia in action, hon vill gärna se ut som en blodtörstig best på korten när hon jagar bubblorna. Vill ju inte skrämma er i onödan så det blir ett "snällt" kort =)



Vädret har kanske inte varit det bästa under vår semester men det här kortet togs när det var som varmast, en helg i juni. Vi är ute med båten och grabbarna passar på att fiska lite. Viggo gillar verkligen att fiska - helt omedveten om att han inte har någon krok på sin jigg ;-)

Det är säkrast så, så som han kastar och vevar med sitt spö....



Har hunnit med att skapa en hel del sedan sista uppdateringen så jag tänkte ta det lite i omgångar. Har ännu inte tröttnat på maskning och mist-sprayningen. Här har jag skapat en hel del med robottema. Jag har skurit ut robotar i vinyl på min Silhouette. Den största använde jag som maskning till den här Layouten.

För er som inte är fast i scrap-träsket kan jag förklara att en Layout (oftast förkortat LO) är ett albumblad/sida, oftast i storleken 12x12 tum (30,5x30,5 cm) som man scrappar (dekorerar) med papper och andra dekorationer. Eller som Martin säger: klippa lite papper och klistra några kort - hur svårt kan de va??



Här har jag först fäst vinylroboten på det ljusblå bakgrundspappret och sedan sprayat med blå och grön distressfärg. När jag sedan tar bort vinylroboten syns det ljusblå bakom.



Och så här blev det färdiga resultet.



Jag har ritat små streck runt hela "boy" och alla stjärnorna för att markera dem lite mer.

När jag ändå var i gång med robotorna skar jag ut i vanligt hårt papper och använde som inbjudningskort till grabbarnas kalas (smidigt när de fyller med fyra dagars mellanrum).



Slutligen använde jag min etsningskräm och några små vinylrobotar och gjorde ljuslyktor till grabbarnas rum (nej de får inte elda dem själva - de står högt upp på en hylla ;-)
Jag har två papperskassar med ljuslyktor efter vårt bröllop så det lär nog bli några fler ljuslyktor - dock utan robotar...

Hoppas det dög som en först uppdatering, Pauline ;-) Mer kommer de närmaste dagarna!
Kramelikram Veronica

1 kommentar:

Pauline sa...

Känns tryggt att ha dig tillbaka på banan igen! Har som sagt saknat informationsflödet.
KRAM