fredag 30 januari 2009

Full fart mot helgen

Fredagen är nog min favoritdag i veckan. Okej det är en vanlig jobbardag men när det är avklarat så väntar fredagsmys med familjen i soffan framför Let's dance och lite god mat och kanske ett glas rött och så ligger hela helgen framför en =)

På tal om Let's Dance så är det tråkigt att Magdalena Graaf blivit sjuk, hon är väl inte min favorit (det är Morgan Alling) men när hon försvinner gör ju även hennes partner- Daniel DaSilva det. Inte så att jag tycker han är snyggast i världen direkt men han har "något" och så verkar han så himla trevlig och dansar som en gud... Skulle inte tacka nej till några veckors dansträning OM jag slapp vara med i TV.

Nu väntar en fullspäckad men underbar helg. I morgon ska jag hämta världens bästa Rimna vid tåget för att sedan ta oss till lokalen vi har lånat för helgens scrap-träff. Det ska bli så himla kul.

Efter en helg av avslappnande pyssel och mycket babbel drar vi upp till Orsa för en veckas vinter. (Hoppas det är snö där =) Barnen har längtat och längtat. Frågorna - När ska vi åka skidor? Är det långt kvar? har kommit varje dag de sista veckorna.
Vi åker tillsammans med mina föräldrar och lillebror så vi kommer att få hjälp med barnen vilket betyder att mamman kanske kan få åka nån sväng själv i backen. Sen om jag gör mig bäst i barnbacken hasandes fram är en annan femma - har inte åkt slalom sedan januari-94!!!

Tänkte avsluta med att visa en födelsedagsLO. Det har blivit mycket födelsedagskort och LOs det sista. Håll tummarna att de nya diesen kommer idag så jag kan byta tema ;-)

Kortet är taget när Melker och hans kompis Erik hade 2årskalas. Jag var gravid med Viggo och var sjukskriven med hotande förtidsbörd och var ordinerad minimal aktivitet. Hur lätt det nu är med en 2åring hemma! Så därför fick mamma följa med som hjälp på kalaset. Medans jag mest satt på en stol fick mamsen hjälpa till med kalasbestyren och en överspeedad Melker =)

Kan tillägga att Viggo kom några dagar efter kalaset, åtta veckor för tidigt.




l
Närbilderna blir så gula eftersom de tas utan blixt.... 2:an är stansad i dekorgummi så den får en fin 3D effekt.

Trevlig helg!
Kramelikram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig LO! Massa underbara detaljer...fick titta riktigt länge på allt fint!

Ulwa sa...

Hej!
Vilka fina layouter du gör. Massor av detaljer och roliga effekter. Tack för titten!
//Ulwa