söndag 28 december 2008

Så var det över.....

Jag kan inte förstå hur snabbt julen är förbi.. Man laddar och pysslar flera veckor och så är det över efter tre hektiska dagar. Men det var tre härliga dagar, speciellt för barnen. Jag måste ha världens snällaste barn med tanke på storleken på deras julklappshögar ;-) Eller hög och hög, Viggo (2½ år) la alla sina julklappar ordentligt efter varandra på rad. Det blev en lång rad kan jag lova....
Hoppas ni hade en lika bra jul som jag =)

Jag har hunnit med en del scrappande men det allra senaste kan jag inte visa upp än. Jag vet inte vad som ska användas på Scrap-Marts blogg men lite "gammalt" kan jag alltid dela med mig av =)

Fast julen är slut tänkte jag visa några juliga alster. Jag varken hann eller orkade det innan jul för hela familjen låg i magindfluensa i två omgångar.
Först ut är ett "toarulls-kort". Idén har jag fått från en tjej på Scrappizforumet. Man klär en tom toarulle som man sedan plattar till och häftar ihop i ena änden. Sedan döljer man häftklamrarna med lite papper och vips har man ett kort/tag-fodral.




I år skippade jag det traditionella julfotot på barnen till årets julkort. Det är stört omöjligt att få dem sitta still, kolla åt kameran OCH le samtidigt. Så i år blev det en stämpel istället. Grabbarna tar "dagis-kort" varje år med dagmammorna så jag skannade in kortet på dem tillsammans och beställde en fotostämpel från Sweetish Sisters. Jag blev jättenöjd med resultatet.




Och så här blev de sista julkorten jag massproducerade 17 december (ja, jag vet att de skulle läggas på lådan senast den 16e...) Snöflingorna har jag skärt ut med min nya Silhouette, de fanns med i årets Holly set. Den lilla pepparkaksbården kommer från Jollysetet och biljetterna har jag gjort efter Mirabylls mall.



Så vill jag avsluta med en lite "varmare" LO. Kortet är taget i somras när vi var på semester i Östergötland. Viggo sitter på stentrappan till det gamla huset vi hyrde tillsammans med våra kompisar. Han satt och "ola" sig - precis som han hade sett mamma göra=) Alfabetet är QK s Dragonfly (4x8) och swirlarna (QK) har jag stansat ut i glittercardstock.







Jag väntar fortfarande på de nya Qks diesen. Som ni kanske vet är de rejält försenade till återförsäljarna. De skulle "släppas" den 16/12 men då hade inte Quickuts själva fått dem. Scrap-Mart hoppades på att få in dem i morgon måndag vilket betyder att det dröjer minst en-två veckor innan jag får dem. Det blir nog lagom tills de släpper januari-diesen skull jag tro.....

Nu behövs det nog lite medling mellan barnen hör jag ;-)

Ha en bra dag!
Kramelikram Veronica